czwartek, 30 kwietnia 2015

Prolog

Mam na imię Alice.
Mam siedemnaście lat.
I to chyba jedyne normalne zdania, które się mnie tyczą.



Gdy miałam siedem lat wracałam z tatą z przedszkola. Bardzo się czymś ekscytowałam, nie pamiętam już czym. Ale zobaczyłam dziecko i kobietę. Obydwoje na szyi mieli czarne, dziwne tatuaże.
Przestraszyłam się.
A po chwili usłyszałam okropny huk, krzyki ludzi i płacze. Tata mnie przytulił, nie chciał, abym tego widziała. Ale zerknęłam w tamtą stronę.
W kobietę i dziecko uderzyło samochód. Byliśmy od nich z kilka metrów.
Wtedy uświadomiłam sobie, że nie jestem jak inni.

Mam na imię Alice.
Mam siedemnaście lat.
Wiem kogo czeka śmierć. 

Nikt o tym nie wie. Nawet tata. Może i gdybym miała mamę powiedziałabym jej? Niestety, zmarła przy porodzie. Przerażało mnie to, że nikt nie widział tego tajemniczego tatuażu. Narysowałam go i powiedziałam, że chcę taki mieć. Aby ludzie go wreszcie dostrzegli. Na moje zdziwienie tata się zgodził. A od zawsze był poważnym człowiekiem, nigdy się nie upił, nigdy nie palił.
Ale gdy pokazałam mu ten czarny wzór zobaczyłam w jego oczach strach.




To mój pierwszy blog, więc proszę o wyrozumiałość. Mam nadzieję, że się podoba:)

25 komentarzy:

  1. Kurcze fajne. Ciekawie się zapowiada. Zaintrygowałaś mnie;)
    I co i co dalej? Ja chce więcej;)
    Pozdrawiam i życzę morza weny;)
    Czarownica Jessi;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kuszące. Bardzo kuszące. Zapowada się mrocznie i ostro, zgadłam? Pewnie nie, ale ja wiem, że powinnam tu ostać na stałe. Pozdrawiam, Dravelia

    Czekam na nn i dodaję do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam.
    Blog został zgłoszony do katalogu na Rejestrze blogów, jednak w związku z ostatnimi zmianami podkategoria fantasy została podzielona na pięć podgatunków (low, dark, high, urban, heroic), dlatego prosiłabym o uzupełnienie zgłoszenia. Wystarczy dopis. W razie wątpliwości szczegółowe informacje na temat podgatunków można znaleźć w informacji lub w kolumnie po lewej stronie bloga.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak na pierwszy twój blog to nawet ciekawie się zapowiada. Ciekawi mnie co wydarzy się dalej i kim będą ci chłopacy, których umieściłaś w zareklamowaniu na moim blogu. Czekam z niecierpliwością na pierwszy rozdział.
    Pozdrawiam i również zapraszam na mojego bloga http://kronika-dark-hills.blogspot.com/.
    PS: dziwne masz to do komentowania. Nigdy takiego nie widziałam

    OdpowiedzUsuń
  5. Intrygujące, nawet bardzo. Jak na pierwszy blog to jest całkiem nieźle. Prolog krótki, ale zachęcający do czytania. Życzę weny :)
    http://age-of-the-heir-dramione.blogspot.com/
    Zapraszam do mnie na opowiadanie, które odbiega całkowicie od kanonu HP i wzbogacone jest o nowe postacie. Komnata Tajemnic na drugim roku nie została otwarta, a dziennik Tom'a Riddle'a nie znajduje się w posiadaniach Lucjusza Malfoya, lecz jego wychowanka Louis'a Tomlinson'a - kolejnego dziedzica Salazara Slytherin'a :) Hermiona nosi nazwisko jednego ze swoich największych wrogów, a Draco? Draco to ten sam arogancki dupek co zwykle.
    Pozdrawiam
    Ruby Vine

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaprosiłaś mnie, więc jestem!
    Powiem Ci, że bardzo zainteresowałaś mnie tym prologiem. Naprawdę! :) Szykuje się świetne opowiadanie, poza tym widać, ze masz pomysł i miejmy nadzieję chęć.
    Hah, główna bohaterka ma tak samo na imię, jak ja, tyle, ze po angielsku :p
    W każdym razie, jutro, jak tylko dorwę komputer, zaobserwuję!
    !Ala!

    PS Zapraszam tez do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. WAŻNE!
    Hej!
    Chciałam Cię tylko poinformować, że zostałaś nominowana przeze mnie w LBA! :) Więcej na: naznaczonaopowiesc.blogspot.com ;)
    Pozdrawiam,
    !Ala!

    OdpowiedzUsuń
  8. Cześć :)
    Blog zapowiada się ciekawie. Początek mnie zaintrygował, więc z chęcią wrócę tutaj, gdy dodasz pierwszy rozdział!
    Pozdrawiam,
    Caroline

    OdpowiedzUsuń
  9. Cześć! Zaprosiłaś mnie, więc jestem. Prolog. Cóż wydaje się ciekawy, ale krótki. A szkoda. Mógłby być bardziej rozwinięty. Nie jest źle, tylko moim zdaniem kończy się w taki sposób jakby był urwany. Na twoim miejscu opisałabym sytuację z kobietą i samochodem nieco szerzej, tak samo jak reakcję ojca na widok owego tatuażu. Dobrze byłoby też opisać jego wygląd, ale na to możesz znaleźć miejsce także później. Podoba mi się postać Alice. To ciekawe, że widzi osoby na których Śmierć pozostawiła swoje piętno.
    No nic, nie wiem co więcej dodać, tekst jest krótki, więc nie mam się zbytnio nad czym rozwodzić. Napiszę coś więcej przy jedynce.
    Życzę morza weny i pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej!
    Od razu mówię, że masz we mnie stałą czytelniczkę :D Intrygująca tematyka, bardzo jestem ciekawa jak potoczy się akcja. Prolog ciekawie napisany. Zastanawia mnie dlaczego ojciec bohaterki zgodził się na ten dziwny tatuaż, a potem był przerażony...
    Czekam na nn i mnóstwo weny życzę :**
    Pozdrawiam :)
    Juliet

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaintrygowałaś mnie już samtm opisem w SPAMie, postanowiłam wpaść.
    Interesujący ten prolog.
    Jedna uwaga - akapity. I będzie dobrze ;)

    Gdy będę na laptopie, dodam do obserwowanych :3

    Ściskam :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurde fajny ten prolog zapowiada się ciekawa historia ! Weny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem pod wrażeniem i z pewnością będę obserwować dalszy ciąg! Tak mrocznie... lubię to!
    Ja również piszę bloga, i jest on o Śmierci. Jeśli będziesz miała czas to zajrzyj :)

    Pozdrawiam
    Igrająca ze Śmiercią

    igraniezesmiercia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem pod wrażeniem i z pewnością będę obserwować dalszy ciąg! Tak mrocznie... lubię to!
    Ja również piszę bloga, i jest on o Śmierci. Jeśli będziesz miała czas to zajrzyj :)

    Pozdrawiam
    Igrająca ze Śmiercią

    igraniezesmiercia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy tylko mi wyskoczyła taka dziwna strona do wpisania komentarza? :o
    Prolog intrygujący, zachęcił mnie do czekania na ciąg dalszy. :D
    "Wiem [przecinek] kogo czeka śmierć." Jedyne, co rzuciło mi się w oczy.
    Weny!

    OdpowiedzUsuń
  16. Przyznam że zaczęło się świetnie :)
    Intrygujesz :)
    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nareszcie znalazłam chwilę czasu na odwiedziny :)
    Zostawiłaś u mnie SPAM-a i naprawdę zaciekawił mnie opis.
    Oto i jestem!
    Nie mam talentu do komentowania prologów (to chyba podskórna awersja do nich).
    Zobaczyłam jedną małą literówkę... tak mnie trochę zmyliła. Mianowicie:
    "Tata mnie przytulił, nie chciał, abym tego widziała." - Nie lepiej byłoby "(...)tego zobaczyła"?
    No i tylko do tego się przyczepię. Bardzo podoba mi się sam pomysł z tatuażem. To jest tak oryginalne (a nie łatwo takim być) i tak pomysłowy, że aż brak mi słów, aby opisać swój zachwyt.
    Bardzo mi się on podoba.
    Nie przedłużając dłużej (bo i tak nie potrafię komentować prologów) lecę, jak na skrzydłach, czytać pierwszy rozdział :)
    Bussis!

    OdpowiedzUsuń
  18. Hej!
    Znalazłam się tu przypadkiem, jednak nawet nie wiesz, jak się z tego cieszę. Kroi się świetna opowieść! :p Jak tylko wejdę tu z komputera - szykuj się na kolejną obserwację! Tymczasem zostanę tu stałą czytelniczką i komentatorką, bo historia Alice jest warta przeczytania! Czekam na rozdział pierwszy! Morza weny życzę!
    Pozdrawiam,
    Pusheen

    PS. Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawie się zapowiada ;)
    Dziewczyna widzi śmierć - musi jej naprawdę ciężko :/ Czekam na nast.
    Pozdrawiam ;3
    Lily :>

    OdpowiedzUsuń
  20. Matko biedna dziewczyna przez to co ona musi przechodzić :(
    Naprawdę wspaniale piszesz!
    Wiem jestem nowa i itp, ale i tak zostaję... xD
    (Dobra to co napisałam nie miało sensu, ale nieważne xD)
    Idę czytać next~

    OdpowiedzUsuń
  21. Cześć.
    Jejciu bardzo ciekawy wstęp. Czekam na dalsze losy Alice. Mam nadzieję, że pozna kogoś z takim samym darem co ona i jakoś razem będą potrafili ratować tych ludzi.

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam również do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Prolog bardzo obiecujący, zapowiada się naprawdę dobra powieść :D
    Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo oryginalny pomysł, wciągający i intrygujący wątek się zapowiada. Przykulas moja uwagę xD Nie ma do czego się doczepic.

    http://wardress-guard.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. O Mój Boże, zaczyna się genialnie! Czekam na więcej!

    OdpowiedzUsuń